bekijk online

• Zakjes zaad
  • Communiceer duidelijk!

Groei & Bloei Nationale Tuinweek gaat NIET door

Vanzelfsprekend heeft ook Groei & Bloei te maken met de Corona-maatregelen. Wat een paar weken geleden nog ver weg leek, heeft nu ons dagelijks leven behoorlijk in zijn greep. Iedere dag merken we de impact van het Coronavirus, waarbij de gezondheid en die van de mensen om je heen vanzelfsprekend prioriteit nummer 1 zijn in deze periode.

Onlangs heeft de regering aangescherpte maatregelen afgekondigd: tot 1 juni zijn alle samenkomsten en bijeenkomsten - ongeacht het aantal personen - verboden en moeten we als Nederlanders onze sociale activiteiten zoveel mogelijk beperken.

Gezien deze laatste ontwikkelingen en huidige situatie rondom het COVID-19 / Coronavirus heeft de commissie Nationale Tuinweek met pijn in het hart besloten om de Groei & Bloei Nationale Tuinweek in 2020 niet door te laten gaan. Het landelijke Groei & Bloei Open Tuinen weekend, onderdeel van de tuinweek, gaat dus ook niet door.

De maanden april en mei gebruiken de meeste afdelingen om activiteiten die tijdens de Groei & Bloei Nationale Tuinweek plaatsvinden verder in te vullen. Deze voorbereidingen kunnen nu in deze periode niet plaatsvinden. Een aantal afdelingen heeft de commissie overigens al laten weten dat zij hun activiteiten tijdens de Nationale Tuinweek hebben geannuleerd. Er was voor de commissie helaas geen andere keuze dan de zevende editie van de Groei & Bloei Nationale Tuinweek te annuleren.

Het is natuurlijk mogelijk dat de maatregelen vanaf 1 juni versoepeld worden. Je kunt dan als afdeling alsnog besluiten om wel een of meerdere tuinen te openen voor publiek. We zullen vanuit de commissie Nationale Tuinweek kijken hoe we je dan als afdeling ondersteunen (online, nieuwsbrief, sociale media etc.), maar de gebruikelijke landelijke PR-ondersteuning gaat dus niet door.

Wedstrijd Beste Levende Tuin gaat NIET door

De verkiezing Beste Levende Tuin gaat dit jaar ook niet door. Het scouten van de tuinen was gepland voor de maand mei en kan dus helaas niet plaatsvinden. We hopen in 2021 weer een verkiezing te kunnen houden!

Fotowedstrijd De Eetbare Tuin gaat WEL door

Gelukkig kunnen we online nog wel met elkaar communiceren. Daarom gaat de landelijke fotowedstrijd De Eetbare Tuin gewoon door. Deze fotowedstrijd start medio mei. Meer informatie volgt!

Toolbox Groei & Bloei Nationale Tuinweek

Omdat de Groei & Bloei Nationale Tuinweek niet doorgaat, zullen er ook geen toolboxen verstuurd worden naar de afdelingen.

Zakjes zaad

We hebben voor de toolbox ook dit jaar weer zakjes zaad laten maken. Dit jaar hadden we gekozen voor Tatsoi Micro. Makkelijk te telen in 1 tot 4 weken met een lekkere smaak. We hebben nu dus nog 30.000 zakjes zaad over. Heb je als afdeling een leuk idee om bijvoorbeeld een ziekenhuis, verpleeghuis, schooltuin, kinderopvang, volkstuin etc. op te vrolijken met deze zakjes zaad, laat het ons dan weten via nationaletuinweek@groei.nl. We stellen per afdeling 250 zakjes zaad beschikbaar, zolang de voorraad strekt!

Communiceer duidelijk!

We roepen alle afdelingen op om duidelijk te communiceren met de leden. Maak bijvoorbeeld op de afdelingssite een blokje waar de bezoekers extra informatie kunnen vinden over geplande activiteiten van de afdeling. Het is ook handig om iemand van de afdeling te benoemen tot contactpersoon, waar leden met hun vragen terecht kunnen.

Nieuwsbrief op je eigen e-mail adres ontvangen?

Heb je deze nieuwsbrief doorgestuurd gekregen van een collega-bestuurslid? Meld je dan zelf aan voor de nieuwsbrief. Dan ontvang je vanaf nu automatisch de nieuwsbrief op je eigen e-mail adres.

Met vriendelijke groeten van het intranet-team.